Tulostimen korttirullan vaihtaminen uuteen

Tekijä Teemu Kortelainen, Muokattu Ke, 5 Heinä, 2023 klo 10:39 AM tekijä Teemu Kortelainen

Systam Visit järjestelmään kytketty tulostin tulostaa vieraalle vierailijakortin käyttäen lämmönsiirtoa. Yleisesti käytössä oleva vierailijakortti on kooltaan 62x100mm ja tulostin pitää sisällään 300 vierailijakorttia.

Ilmoitus vierailijakorttien loppumisesta

Systamin itsepalvelupäätteeseen kytketty tulostin osaa kertoa kun vierailijakortit ovat vähissä. Järjestelmä lähettää sähköpostia ennalta määriteltyyn osoitteeseen, kun rullassa on enää 30, 20 ja 10 vierailijakorttia. Kun vierailijakortit ovat loppu, lähtee ilmoitus jokaisen kirjautumisen jälkeen.


Sähköposti mihin ilmoitus lähtee löytyy RespaManagerista pääkäyttäjä tai aulatunnuksilla tähän polun takaa:
Hallinta -> Asetukset -> Assistentti -> Sähköposti. (Jos haluat ilmotuksen useaan sähköpostiin voit jakaa sähköpostit ; -merkillä. (aula1@yritys.fi;aula2@yritys.fi))

Mikäli aulan tietokoneeseen on kytketty erillinen vierailijakortti tulostin, ei tästä lähde ilmoituksia rullan loppumisesta ollenkaan. Seuraa tulostimen rullaa itse.


Uuden rullan vaihtaminen

Riippuen itsepalvelupäätteestä avaa tulostimen suojana luukku, että pääset käsiksi itse tulostimeen.

Tulostimen päällä on pieni kolo, mistä vetämällä saat tulostimen luukun nousemaan auki.

Nosta tyhjä tai lähes tyhjä rulla pois ja avaa "hylsy" vetämällä osat irti toisistaan. 

Aseta uusi rulla samalla tavalla hylsyyn, sekä kiinnitä hylsy.

Nyt voit asettaa uuden rullan tulostimeen ja syöttää rullan alkua tulostimelle.

Sulje luukku ja tulostin kohdistaa rullan oikein.



Hälytyksen lopettaminen

Kun olet saanut vaihdettua uuden rullan tulostimeen onnistuneesti:

1. Kirjautu tunnuksillasi RespaManageriin

2. Mene Hallinta -> Asetukset

3. Heti avautuneessa ikkunassa voit nollata laskurin (mikäli löytyy useampi itsepalvelupääte, ole tarkkana minkä tulostimen juuri vaihdoit)

Auttoiko tämä artikkeli?

Loistavaa!

Kiitos palautteestasi

Pahoittelut ettemme voineet auttaa

Kiitos palautteestasi

Kerro kuinka voimme parantaa tätä artikkelia!

Valitse ainakin yksi syistä
Kuvavarmennus vaaditaan.

Palaute lähetetty

Kiitos palautteesta. Yritämme korjata artikkelin